Sad citat om Smärta

Smärta, gör själva ordet någon rysning. Oavsett om det är fysisk smärta eller känslomässiga smärta, är den sorg som orsakats av båda lika hemskt. Det finns olika sätt att hantera olika typer av smärta. Ett av de effektivaste sätten är att ge ett utlopp för sorg. Följande långa och korta sorgliga citat om smärta hjälper dig att lindra din smärta. Denna samling av kända citat, kommer att försäkra dig om att du är inte den enda som har att gå igenom turbulensen, det finns många andra som gick igenom samma fas och kom ut mer starkare än tidigare!
Deprimerade Citat om Smärta
Följande är några av de bästa sorgliga citat om smärta genom några mycket kända personligheter.
Efter stor smärta, kommer en formell känsla. Nerverna sitta sirliga, som gravar. - Emily Dickinson
Det finns ingen smärta så stor som minnet av glädje i denna sorg. - Aischylos
Även smärta idioter till livligare levande. - Amy Lowell
De som inte känner smärta sällan tycker att det känns. - Dr Samuel Johnson
För vi är födda i andra smärta, och förgås i vår egen. - Francis Thompson
Om du lider, tack och lov! - Det är ett säkert tecken på att du lever. - Elbert Hubbard
Smärta ger njutning vila åt, och lär lyxen av hälsa. - Martin Tupper.
Livet gör inte ont förrän man tänker på hur mycket saker har förändrats, som du förlorat på vägen, och hur mycket av det var ditt fel. - Jamila M. Allen
Smärta och död är en del av livet. Att avvisa dem är att förkasta själva livet. - Havelock Ellis
Den bästa lösningen för de som är rädda, ensamma eller olyckliga är att gå ut, någonstans där de kan vara tyst, ensam med himlen, naturen och Gud. Eftersom det först då gör man känner att allt är som det ska vara och att Gud vill se människor glada, mitt i enkla naturens skönhet. - Anne Frank
Ditt hjärta säger stanna och slåss mot smärta, men ditt sinne säger ledighet för allt detta inte behövs, bruten i bitar för att en och endast. Men följ ditt hjärta, eftersom hjärtat kan bara ta så mycket. - Anonym
Det är inte att jag vill ha det, det är bara att jag vill att förtjäna det. - Anonym
Allt gör ont. - Michelangelo
Ett gyllene hjärta slutade slå, som arbetar med händerna gick till vila. Han bröt många hjärtan för att bevisa för oss, han tar bara det bästa. - Anonym
Ju längre livslängd ju mer brottet, desto mer brottet ju mer smärta, mer smärta desto mindre försvar och mindre försvaret desto mindre vinst. - Sir T. Wyatt
Tragedin i livet är inte att det slutar så snart, men att vi väntar så länge med att börja det. - Anonym
Teardrops faller sakta från mina ögon när jag tittar upp mot himlen, och jag undrar hur kommer livet håller passerar mig precis som, jag bara undrar varför jag inte kan undgå detta är mitt öde, att alltid vara olycklig och hur mycket längre måste jag vänta. - "Tamyra Gray" lyrics.
De som du älskar mest är oftast de som sårade dig mest. - Anonym
Människor fruktar döden mer än smärta. Det är konstigt att de fruktar döden. Livet gör ont mer än döden. Vid platsen för dödsfallet, är smärtan över. Ja, jag antar att det är en vän. - Jim Morrison
Det enda botemedlet mot psykiskt lidande är fysisk smärta. - Karl Marx
Detta är den verkliga världen och saker och ting kommer att falla sönder., Men inte allt är förtörnad ropar på, inte varje sak är vred kämpar för, och vissa saker är inte värt lagning. - Anonym
Jag säger inte att jag har ingenting. Jag säger inte att jag är borta helt. Det är bara ibland är det allt lite för mycket att hantera. Ibland känner jag att det är för mycket. Jag tänker inte göra något dumt eftersom jag vet att det kommer bli bättre, det har till höger? Annars skulle det inte finnas någon som skulle bo senaste tonåren. Men för nu, bara för nu, det gör ont. - Anonym
Det var några av de berömda sorgliga citat om smärta. Går igenom denna samling av deprimerande citat när du känner att smärtan i outhärdlig, kommer dessa bästa citat om smärta säkert hjälpa dig att starta läkningsprocessen. Men alltid hålla i minnet att ju mer man ska tänka på smärtan, desto mer kommer det skada dig, så gråta en gång och alla för det och sedan gå vidare.