iPod Touch Screen fungerar inte

Ända sedan lanseringen av Apple iPod Touch har det varit en av mina favorit-enheter för att lyssna och titta på musikvideor på. Jag minns även den dagen min man köpte den för mig. Det var min födelsedag och jag var alldeles upprymd och förvånad på samma gång. Jag har haft min iPod Touch i ca 2 år nu och det brukade fungera bra tills dagen jag försökte att uppdatera mjukvaran och skärmen bara gick tomt. Frustration och rädsla (att min man skulle bli arg på mig) höll mig från att avslöja denna fråga från honom i minst en vecka. Men som min lycka går, fick han reda på om det på egen hand. Det fina är att han inte bli arg på mig. När han såg att Apple iPod Touch-skärmen inte fungerar, gick han bara på nätet i syfte att ta reda på vad han kunde göra åt det.
iPod Touch Screen fungerar inte - Help
Att köpa en dyr mp3-spelare och något går fel kan vara riktigt frustrerande. iPods är en fantastisk uppfinning och folk älskar det över hela världen. Om din iPod Touch är att ge dig sorg som min gjorde, vänta inte och låta frågan eskalera. I följande artikel har vi gett dig tips om hur man rättar till lösa din iPod Touch-skärmen fungerar inte frågan.
Steg # 1: För det första kan du prova en hård återställning. Det rekommenderas att återställa iPod Touch för att se om problemet kvarstår. Men med tanke på den sämsta situationen, kanske du vill ansluta din iPod Touch till datorn för att skapa en säkerhetskopia allt, dock. Du kan återställa filer så.
Steg # 2: En annan orsak skärmen kanske inte fungerar är att den kan ha brutits. Försök att återställa din iPod genom att hålla på standby-knappen och hemknappen tillsammans i ca 10 sekunder. Återställning kommer att radera alla data från enheten. Om problemet kvarstår lägg den i återställningsläge. För att göra detta måste du hålla hemknappen i tio sekunder, håll sedan på standby-knappen samt i ca 10 sekunder och sedan släppa av standby-knappen och håll tag i hemmet knappen i cirka 20 sekunder. När du ansluter iPod touch till datorn, kommer iTunes känna igen den som en iPod i återställningsläge. Återställa det och som kan fungera.
Steg # 3: Om det är ett problem av vått iPod touch-skärmen inte fungerar, försök att torka den och försöka få den utbytt. Personal på Apple skulle veta att din iPod var indränkt i vatten, men det är en på miljonen chans att de skulle ge dig en ersättning.
iPod Touch Screen fungerar inte korrekt
Om du nyligen har uppdaterat din iPod Touch kan det finnas vissa saker som kanske skapar frågor. Några fler saker du kan prova om din iPod touch-skärmen fungerar inte efter uppdatering.
Steg # 1: Först av allt, stänga av automatisk ljusstyrka av. Detta kan minska flimmer på skärmen och ibland får också fastställa överst på botten av iPod touch-skärmen fungerar inte problem under en längre tid.
Steg # 2: det andra, om kontrollera batteriet inte är helt urladdat. Ibland verkar denna typ av problem ska visas även om batteriet är fulladdat och iPod är kör av USB-strömmen.
Steg # 3: En annan sak du kan prova är att lägga lite tryck på ryggen och nedre högra hörnet och iPod-enheten kan bara korrigera sig själv för tillfället. Denna metod är inte en permanent lösning för att fixa din iPod touch-skärmen fungerar inte frågor, men ändå, du kan alltid försöka använda de tillfälliga åtgärder tills enheten skall ersättas av tillverkaren.
Apple har officiellt erkänt att problemet existerar och att en företagspolicy om fastställande iPod Touch skärm problem är en nödvändighet. IPod problem och lösningar, som inte är, har krediterats dålig kvalitetskontroll och tillämpning av reflekterande beläggning på LCD-displayen. Andra företag som Apple lanserar specifikt politik för att ersätta defekta enheter iPod Touch. Detta fortsätter att stämma till en uppgraderad produktion frigörs för att möta varje iPod Touch kunder. Hittills har bolagets programuppdateringar inte bevisats ljud eller effektivt för den aktuella sakfrågan. Inklusive uppdateringar, även iPod touch-skärmen fungerar inte problemen är förhöjda, vilket ger ingen slutgiltig lösning för sina kunder.